Sunday, September 26, 2021

[12] Isyarat Dari Langit

Isyarat Dari Langit
Oleh Rnysa

12
Hikari Monogatari

Dekat Cranfield Adriena rasa hidupnya lebih tenang daripada masa dekat US dulu. Meskipun tadi bagaikan ternampak-nampak bayang Que di perpustakaan, sedang setia menunggunya untuk sama-sama belajar. Ya, dia seorang lelaki yang setia sampai sekarang pun.

Dengar ceritanya, hubungan Que dan Hazelina sudah putus di tengah jalan. Janganlah Que datang ke sini pula. Adriena mahu belajar dalam suasana yang damai.

"Bungkusan untuk kau dari Malaysia!"

Pemberian teman sebiliknya buat Adriena berkerut dahi sebentar. Tertulis pada sampul surat.

Adriena Ayuni,
Belajar rajin-rajin!
- Q

Tercari-cari barang dalam kotak yang banyak berisi carikan kertas.

Sampul surat berisi duit.

Adriena Ayuni,
Saya pulangkan duit awak.
Not yang sama, siri nombor yang sama.
Saya tak faham duit ini untuk apa.
- Q

Cari lagi.

Hadiah malam salji turun. Rantai.

Adriena Ayuni,
Saya hadiahkan semula untuk awak.
Memang saya beli untuk awak... malam itu.
- Q

Cari lagi.

Hadiah hari jadi daripada Que.

Adriena Ayuni,
Yang ini pun saya beli untuk awak.
Saya masih simpan hadiah awak.
- Q

Pen drive?

Adriena Ayuni,
Dalam ini semuanya gambar awak yang dahulu.
Saya sudah buang semuanya, tidak simpan satu pun.
Sebab awak sudah menutup aurat. Saya hormati itu.

Tapi saya boleh mahu 'simpan' wajah awak yang sekarang?
Dalam hati saya sahaja :)
- Q

Senyum.

Telefon bimbit?
Berbunyi...

Pada skrin terpapar.

'Que is calling you...'

Angkat.

"Adriena Ayuni..."

Que...

"Saya depan perpustakaan awak tadi. Sekarang tepi tingkap dekat meja belajar awak..."

Adriena menoleh. Seseorang sedang tekun memerhatikan dia dari luar.

"Adriena..."

(bersambung...)

FB Posting 19 Mac 2014

1 comment:

MaY_LiN said...

Ada kt mana2 je