Friday, January 07, 2022

[Behind The Scenes] Gelap (4)

Karya pendek

Gelap
oleh Rnysa

#behindthescenes 4
Di sebalik tabir...

Gelap...dah 9 bulan ☺️
8 April - hari ini

Alhamdulillah, sudah hampir 14k view dalam blog.
Terima kasih sebab sudi baca, komen. Like, Share dll πŸ™
Saya sangat menghargainya.

Semoga mendapat manfaat.
Kalau ada apa nak komen atau kongsi idea, feel free to do so.

Btw, siapa ya MaY_LiN yang selalu tinggalkan komen di blog?
Saya trace balik yang beliau ini pembaca dari zaman RADHA dalam rnysa.blogdrive.com lagi.

Di sini, saya ingin berkongsi sedikit video 'Behind The Scenes' untuk proses penulisan Gelap.

1. Lepas 'up' poster entry baharu di Instagram & share di Facebook Story, saya taip & pos teasernya dekat Facebook
2. Copy & paste ke blog termasuk muat naik poster

Seterusnya...
3. Edit dan tulis entry penuh @ Blog Rnysa
4. Publish entry @ Blog Rnysa
5. Up di Twitter
6. Share di Facebook ini & juga Rnysa Book Cafe +  Instagram saya
7. Kalau ada quote atau apa-apa yang menarik, saya letak teaser (Target @blog  >1k view/bulan - harap bersabar dengan penulis πŸ™πŸ˜…)

FYI, yang kebanyakan poster dengan background pemandangan itu daripada telefon saya punya lock screen. Ada juga dari Pinterest macam untuk entry [38] & [39]. Selebihnya, sendirian berhad (saya sendiri) atau sumber lain.
.
.
Insya-Allah, coming soon [39] Gelap... 
@ Blog Rnysa https://rnysa-anys.blogspot.com

Dan kemudiannya, kita bersambung dengan Intro V dan 10 entry terakhir.
Dan dalam itu sambil-sambil habiskan entry #throwback juga. Insya-Allah...

Harap boleh tamatkan versi online sebelum CNY.
Amin πŸ™

Kredit lagu: Iman Troye - Teman (Spotify)

Source:

1 comment:

MaY_LiN said...

Assalamualaikum Anys
Cari kite ke?��
Rsnya kite cam sebaya je
Sblm ni kita pernah berYM suatu ketika dulu
Id YM kite ijat_yu
Selamat berkenalan Anys
Semoga diberikan kesihatan yg baik, dipermudahkan urusan seharian