Tuesday, November 17, 2020

[3] Home Sweet Home

Home Sweet Home
Oleh Rnysa
 
3
Hidayah-Nya untukmu
 

Gabriel,

Aku sudah beritahu mak ayah aku tentang dirimu. Juga mohon mereka berdoa supaya kau diberikan hidayah - menerima Islam ikhlas kerana Allah. Semoga Allah mendengar permintaan doa mereka - yang melahirkan dan menjaga aku dari kecil.

Ayah melahirkan rasa gusar sekiranya aku terpaksa mengikutmu ke Belgium. Dia bertanya sama ada dirimu dapat mencari pekerjaan di bumi Malaysia ini. Aku berkongsi dengan dia berkenaan semua perbincangan kita. Dan kemudian aku katakan, "Ayah, bumi Allah ini luas...termasuklah negara Belgium." Ah, mungkin ayah sudah berkira-kira anak perempuannya akan pergi jauh merantau di negara orang.

Mak juga sudah tahu tentang dirimu, Gabriel. Lega sangat perasaan aku hari ini. Semoga doa seorang ibu termakbul. Sekiranya Allah takdirkan kita hidup bersama, aku berharap Dia mempermudahkan urusan kita.
 
Sebenarnya aku tidak sabar hendak memberitahumu tentang penerimaan baik keluargaku ini. Namun, biar aku simpan berita ini buat sementara waktu. Aku juga ingin memanjatkan doa kepada yang Maha Mendengar tentang kita. Hanya kepada Dia, aku memohon pertolongan supaya dikurniakan hidayah untukmu, Gabriel.

Catatan Erissa
15 Januari 2017

(bersambung...)

Entry di atas daripada versi asal online Facebook Posting yang ditulis pada 15 Januari 2017. 

No comments: