Tuesday, November 17, 2020

[9] Home Sweet Home

Home Sweet Home
Oleh Rnysa
 

9
Mount Kiara, Kiara Court
 

"Encik Azmi, kawan saya berminat dengan apartment dekat Mount Kiara tu..." Akhirnya Kak Rnysa 'terjebak' sama dalam idea Home Sweet Home aku. "Eh, ya... ya.... Kiara Court..." Kak Rnysa tersengih memandang aku. Entah berapa kali dia asyik tersasul sebut 'Mount Kiara' hari ini dengan sales consultant dari Sime Darby di Galeri Nilai Impian itu. Tahulah bos Jepun dia duduk di kawasan elit dalam kota Kuala Lumpur itu.

"Insya-Allah, minggu ni saya cadang datang ke showroom. Saya pun berminat dengan apartment tu. Dan minggu depannya, masa jualan khas untuk Prime member pun saya datang lagi..." Katanya lagi kemudian.

Aku sekadar mampu menggelengkan kepala. Kak Rnysa ni... orang suruh tolong jual rumah, dia sendiri pula nak membeli!

Home Sweet Home.
Begitulah nama yang aku dan Kak Rnysa berikan kepada 'perniagaan' baharu kami ini. Barang sesiapa yang ingin memilik kediaman sendiri atau menjadikannya sumber pelaburan (seperti Homestay dll), kami sedia menjadi orang tengahnya. Sambil menanti kunjungan pelanggan Homemade Sweet dan Rnysa Book Cafe, aku dan Kak Rnysa galak buat perbincangan tentang strategi hendak menarik hati pembeli rumah jualan kami bagi pihak pemaju rumah masing-masing sekarang.

Cepat sahaja Kak Rnysa sudah dapat dua orang pelanggan yang berminat. Katanya, seorang kawannya semasa di universiti dan seorang lagi kawan tempat kerjanya nun kilang TV di Bandar Baru Bangi sana. Kak Rnysa pun sudah letak promosi di dinding Facebooknya. Aku pun tak mahu ketinggalan sama turut mengatur strategi. Harap bisnes kami ini dapat mencuri perhatian di kalangan keluarga dan rakan-rakan kami di media sosial.

"Oh, yang apartment dekat Mount Kiara...."
 
Alahai, Kak Rnysa ni.... Kiara Court la...

(bersambung...)

Entry di atas daripada versi asal online Facebook Posting yang ditulis pada 8 Mac 2017. 

No comments: